جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

برد هوشمند

شيك و مجلسي

برد هوشمند

۴۹ بازديد

كاربرد هاي برد هوشمند

مي توان اين ابزار كارآمد را در دانشگاه ها و مدارس و همچنين سالن هاي كنفرانس استفاده كرد.در كل هر جا از يك سيستم آموزشي هوشمند استفاده گردد وجود برد هوشمند يك ويژگي آموزشي هوشمند و بسيار مهم به شمار مي رود.

برد هوشمند

اصول كاكرد برد هوشمند

براي استفاده از برد هوشمند الزام به استفاده از يك ويدئو پروژكتور داريم.پس از ثابت نمودن كادر تصوير اقدام به كاليبره كردن برد مي نماييم و شروع به كار با برد مي نماييم.اين ابزار هنگام لمس سطح تخته مختصات انگشت شما را محاسبه مي كند و براي لمس ارسال مي نمايد.سيستم عامل نيز متوجه آن شده و در همان نقطه يك عمل كليك را انجام مي دهد.

هر برد  با يك كابل مستقيما به رايانه متصل مي شود تا با سيستم عامل ارتباط بر قرار كند.در كنار هر برد نرم افزارهايي وجود دارند كه جهت توليد محتواي آموزشي و همچنين ارائه آن استفاده مي گردند.برد ها انواع مختلفي از قبل مگنتي و IR دارند.نوع مگنتي فقط با قلم مخصوص كار مي كند و نوع IR توسط لمس دست و بدون نياز به قلم كار مي كند.

علاوه بر بردهاي هوشمند كيت هاي هوشمند نيز به عنوان ابزار هوشمند ساز استفاده مي گردند كه با ظهور برد هوشمند استفاده از كيت هوشمند كمتر شده و توليد آنها نيز رو به توقف است.كيت هاي هوشمند توسط قلم مخصوص خود كار مي كنند.به اين صورت كه ابتدا بايد كيت را با كادر نمايش خود تطابق دهيم.عمل تطابق به اين معني است كه كيت هوشمند شما بسته به تكنولوژي به كار رفته در آن و نوع نصب مي بايست كادر نمايش تصوير ويدئو پروژكتور را به خوبي تشخيص دهد.پس از نصب كيت در محل مناسب اقدام به كاليبره كردن كيت مي نماييم.كاليبره كردن كيت به اين معني است كه بايد مختصات گوشه هاي تصوير نمايش داده شده را توسط قلم اشاره كرد تا كيت همه كادر نمايش را به خوبي شناسايي كند.

برد هوشمند كيت هوشمندبرد هوشمند كيت هوشمند

برخي دستگاه هاي ويدئو پروژكتور خود داراي كيت هوشمند داخلي مي باشند.به اين نوع دستگاه ها interactive گفته مي شود.براي نصب آنها نيز نياز به نصب كيت در محل مناسب نيست.بلكه كيت هوشمند در داخل پروژكتور تعبيه گرديده است و نياز به جانمايي نصب كيت نداريم.

برد هوشمند باعث مي شود تا بتوان مفاهيم آموزشي را با كيفيت بهتري در اختيار بازديد كنندگان قرار دهيم.در نمايشگاه هاي عرضه محصولات نيز به كثرت شاهد استفاده از اين ابزار هوشمند هستيم و براي present كردن محصولات ، كاربرد يك برد وصف نشدني است.به علاوه اينكه نصب اين ابزار بسيار راحت بوده و حتي مي توان آن را روي پايه هاي متحرك جابجا كرد و كادر تصوير را توسط ويدئو پروژكتور نمايش داد و برد را كاليبره كرد.

كيت هاي هوشمند متحرك كه از آنها به عنوان برد هوشمند متحرك ياد مي شود نيز نوع كوچكتر و كم جا تر برد هستند كه البته براي استفاده از انها نياز به قلم مخصوص خود كيت مي باشد.همراه هر برد نرم افزار راه انداز آن ارائه مي گردد.اما نرم افزاري كه بتوانيد براي نمايش و توليد محتواي مناسب از آن استفاده كنيد بسيار مهم است.

در واقع بدون داشتن محتواي آموزشي مناسب و واكنش گرا استفاده از برد ايده ي مناسبي به شمار نمي رود.جهت توليد محتوا و ارائه آن نرم افزار هاي whiteboard و smart class teaching software در بين مدارسي كه از اين محصول استفاده مي كنند بيشتر كاربرد دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.